FIL BRANDING PROJECT

ABOUT PROJECT

FOREQUE INCは黒川温泉などで有名な熊本県阿蘇郡南小国町で林業を主軸に小国杉を使用した商品を企画・販売している会社です。町との共同事業としてのFAB LABや杉の葉から採れるエッセンシャルオイルを活用した新しいブランドを立ち上げるとのことで、戦略設計・コミュニケーション設計・プロジェクトチーム設計・マーケティング戦略・販売戦略・CI設計(SI・VI・MI・BI)・ロゴ開発・パッケージ制作等を担当しました。

BRAND IDEOLOGY / FULFILLING LIFE

FILは、美しい景観を保つために丁寧に手入れされた阿蘇の自然、訪れた人々を優しく受け入れてくれる温かい心など「自然と人・人と人」の深く強いつながりを重んじる文化・価値観を「Fulfilling life=満ち溢れた人生」というコンセプトに落とし込み「人とモノ」の関係においても末長く愛用でき、深くて強いつながりを持てるような商品を作ることに挑戦しております。

Happiness stems from a strong connection with people, place and nature. The meaning of the existence of FIL is to quest the ideal way of being of the people who are connected to the this brand. FIL is not only looking for the minimum ( = something less) but is seeking for the real meaning of prosperity in this period of consumerism and capitalism. We will spread the importance of this thought by appealing the importance of “fulfilling life” to the society and by expressing it ourselves.

PROJECT TEAM

弊社は、全体の戦略の方向性とアートディレクション・プロジェクトマネジメントを担い、東京・パリで活躍しているクリエイターと共にFAB LABやフレグランス商品だけではなく、家具やテーブルウェアを制作いたしました。

VISUAL IDENTITY / KEY VISUAL BY BEES&HONEY

ブランドのビジュアルは、阿蘇や南小国の「自然と人」をテーマに、「人と人・人と自然・人とプロダクト」における深いつながりになるまでの物語を四季の色を通じて表現しております。パッケージは商品自体を際立たせるため、ミニマルなデザインに仕上げました。

FURNITURE by Canuch

CANUCH INC によってデザインされた、ファーニチャーライン。土地を体験し、素材に触れ、その感覚が記憶として形に移されていきます。プロダクトが生まれた環境に敬意を抱き、その環境を切り取って手元に置くアトモスフィアの存在。杉の重量感と対比したフレームの構成が木素材の価値を高めてくれる様な、軽快さを産み自然環境のように風通りの良さを感じさせるプロダクトです。

Our memory of experience living in this land and handling its materials has been forged in the shape of our products. We salute the natural environment which raised our product, cherishing the atmosphere which is a part of that environment that we can keep at hand. The composition of the light frame in contrast to the solid texture of the Oguni Sugi enhances the value of the wooden materials and gives nice, light and airy feelings to the product just like the natural environment itself.

PRODUCT DESIGN BY SCNR

SCNR INC によってデザインされたフレグランス商品。FIL Fragraceのベースである小国杉のエッセンシャルオイル。阿蘇の豊かな水と土、厳しい寒暖差の環境で育った小国杉。自社で1滴1滴時間をかけて採れるその香りは、爽やかな中にも甘さを感じるアロマティックノート。世界の中で日本固有と言われる杉。様々な天然香料を中心に自然素材などを用いFIL Fragranceは作られています。

The base of FIL Fragrance is the Oguni Sugi essential oil. Oguni Sugi are grown in a natural environment with clear water, rich soil and extreme difference of temperature. The essential oil is extracted drop by drop at our own facility and its aromatic note is refreshing with a faint sweetness. Cedar trees are considered to be endemic to Japan. FIL Fragrance is made from this Oguni Sugi essential oil and various natural fragrances. (Synthetic flavor is partially used.)

VISUAL IDENTITY & PACKAGE DESIGN by BEES&HONEY

ロゴ・タイポグラフィ・パッケージデザイン等のグラフィックエレメントの作成を弊社にて行いました。

DIGITAL CREATIVE BY GARDEN EIGHT

WEBサイトやデジタルクリエイティブ周りはGARDEN EIGHT INCによって制作されております。

CATEGORY

  • Brand Concept
  • Brand goods
  • Brand strategy
  • Branding
  • Business Planning
  • CI/ VI
  • Copywriting
  • Direction
  • Key visual
  • Media Planning
  • Packege design
  • Photo Direction
  • Strategic Planning

SERVICE

CREDIT

  • KENTARO KANAYAMA

    PROJECT MANAGEMENT
  • YOSUKE KINOSHITA

    INTERIOR & FURNITURE DESIGN
  • YUSUKE NOGUCHI

    INTERIOR & FURNITURE DESIGN
  • HIROKI NOMA

    DIGITAL CREATIVE DIRECTOR
  • MISATO DAIKUHARA

    CREATIVE DEVELOPER
  • KENTA TOSHIKURA

    CREATIVE DEVELOPER
  • HIKARU MUGIRTA

    PRODUCT DESIGNER
  • KOHKI SHIRAISHI

    PRODUCT DIRECTOR
  • NAOKO OOSHIMA

    ARCHITECTURE
  • SHUNSUKE IMANAKA

    PHOTO COORDINATOR
  • CHANI KIM

    PHOTOGRAPHER
  • YUSUKE ONITSUKA

    PHOTOGRAPHER
  • SHOHEI FUJINAGA

    STYLIST
  • AG

    HAIRMAKE
  • RYUKI YASUI

    FLOWER ARTIST