Less is more

Mies Van der Rhoe

BEES&HONEY.inc

Menu

View More
Close
Return
©B&H ーBrand Design Group

WARC

WARC inc. has a wide range of support in the corporate area, with professionals who have accumulated experience in various fields such as auditing firms, consulting firms, and investment banks. We formulated an ideology and a design concept through workshops, and put it into the logo or corporate website.

About

Timeline

2019 - Present

Industry

Corporate Business

Location

Tokyo,Japan

Goal & Objectives

01

イデオロギーからのブランド設計

02

業界内でのポジショニング

03

優秀な人材獲得のためのブランド設計

Idea & Key insight

01

ワークショップを通して、WARCの差別化要素や業界内で目指すポジショニングについてヒヤリングし、アイデンティティを探りました。知識だけでなく、経営者が気兼ねなく大胆に攻められるよう内部に入り込み、経営者と同じ視座で行動できることが WARCの他にはない価値であると考え、イデオロギーを「BOLD (大胆さ)」に策定しました。

02

デザインコンセプトは「SYNC」。クライアントに寄り添い、同じ視座をもって行動していくという意思を、キービジュアルで表現しています。2人の男性モデルを起用し、同じ方向を見つめ共にアクションを起こすイメージを撮影しました。

03

ロゴには「W」と「ARC」にそれぞれ違ったフォントを使用し、WARCがクライアントに溶け込み、一社一社に合わせたサービスを提供していくことを表現しました。加えて、物事に新たな視点を持って取り組み、今までにない価値を生み出していくことを意味しています。また、タグラインを「Corporate Human Village」とし、WARCがコーポレート領域のプロフェッショナルが集う場であることを表現しています。

Information

Genki Imamura

Brand Designer

Kentaro Kanayama

Director

Yuri Suzuki

Assistant Director

Ryosuke Tomita

Creative Director

Cometta Stefano

Art Director /Photographer

Ayasa Sakurada

Designer

Takako Nagai

Writer / Shooting Director

HIROKI / W Inc.

Hair Stylist

Shun Katakai

Stylist

Masayuki Daijima (Freelance)

Technical Director / Front-End Developer

Yu Mikawa(Freelance)

HTML Coder

Mitsunori Shinozaki(anga. inc.)

Back-End Developer

Executions