Crazy Wedding
We have renewed the service site of CRAZY WEDDING, who is leading Japanese concept and original wedding. The purpose of this project is to re-create the target audience, solve problems on the old site, differentiate from other companies, and increase the number of inquiries. We are in charge of developing strategic direction, information architect, key visual shooting, copy writing, web design.

About
Timeline
2017
Industry
Wedding Industry
Location
Tokyo, Japan
Goal & Objectives
01
お問い合わせ数の増加
02
ブランドイメージの向上
03
お問い合わせ品質の向上
04
顧客単価の向上
Idea & Key insight
01
キービジュアルではメインの女性を「CRAZY WEDDNIG」という人格として表現し、新郎新婦の人生を深堀り、本質的なヒアリングを行う魅力を表しています。コピーとのバランスも含め、女性のターゲットの方がその世界に浸れるかを意識し、情緒的な訴求を行っています。
02
VISUAL・INTERFACE・INTERACTIVE DESIGNも担当させていただきました。リニューアルではより大人な顧客層も狙った全体トーンを意識し、各ページのビジュアル撮影も行いました。 また、ユーザーに優雅な体験を与える目的で落ち着いた女性らしい動きにしつつも使いやすさにも考慮しています。
Information
Genki Imamura
Brand Designer
Junichi Takada
Art Director
Mayuko Sakai
Designer
Kanako Kikuchi
Director
Mitsugu Takahashi
Developer
Shunsuke Imanaka
Photo director
Aya Arakawa
Assistant Photo director
Yusuke Onizuka
Photographer
AG
Hair and makeup
Nagisa Kouda
Assistant Hair and makeup
Hatsumi
Styling & Prop
Ryuki Yasui
Flower artist