Dressing is a way of life

Yves Saint Laurent

BEES&HONEY.inc / Brand & Design Consulting Firm

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©B&H ーBrand Design Group

HOSHINOYA

HOSHINOYA is the top brand of Hoshino Resorts which develops hotel facilities in Karuizawa, Kyoto, Fuji, Taketomijima, Bali, Tokyo and Taiwan. B&H was in charge of strategic design for brand site renewal under the creative direction of mount inc. We are thinking about how to differentiate in the many new hotels entering or renewing, and thinking about how we can maintain competitive advantage.

About

Timeline

2017

Industry

Hotel industry

Location

Japan

Goal & Objectives

01

星のやブランドと星野リゾートが運営する各ブランドとの差別化

02

ホテル業界内でのポジショニング

03

オフィシャルサイトでの予約数の増加

04

星のやの魅力を引き出すデジタルコミュニケーション

Idea & Key insight

01

星のやがもつ本質的な競争優位性を言語化する

02

他のホテルや旅館が真似できない、全体設計と情報設計を構築

03

星のやの本質的な強みを、品質の高い写真・編集、デザインで表現する

Information

Team

イム ジョンホ

creative direction, art direction - mount inc.

吉田 耕

produce - mount inc.

吉田 結

design - mount inc.

芹澤 千尋

project management assistant - mount inc.

今村 玄紀

strategic planning - B&H

仁田 雄一

information architecture - FOURDIGIT DESIGN Inc.

今村 雄一郎

information architecture - FOURDIGIT DESIGN Inc.

米道 昌弘

lead design - FOURDIGIT DESIGN Inc.

堀 正承

design - FOURDIGIT DESIGN Inc.

小杉 敏輝

design - FOURDIGIT DESIGN Inc.

吉浦 結香

design - FOURDIGIT DESIGN Inc.

岡部 健二

technical direction - FOURDIGIT DESIGN Inc.

岡部 健二

HTML coording - FOURDIGIT DESIGN Inc.

松村 茉利

HTML coording - FOURDIGIT DESIGN Inc.

永井 翼

HTML coording - FOURDIGIT DESIGN Inc.

岡部 健二

CMS development - FOURDIGIT DESIGN Inc.

松村 茉利恵

CMS development - FOURDIGIT DESIGN Inc.

仁田 雄一

project management - FOURDIGIT DESIGN Inc.

今村 雄一郎

project management - FOURDIGIT DESIGN Inc.

蓮見 亮

writing - 伊藤総研

熱田 千鶴

writing - 伊藤総研

村岡 俊也

writing

井上 英樹

writing

ザール 平和 セスナ

text translation - English - ソリコンサルタンツ有限会社

ゴーウェル株式会社

text translation - Balinese

上坂 じゅりこ

illustration

安永 ケンタウロス

photograph

麦田 ひかる

drone photograph - SCNR Inc.

小玉 千陽

drone photograph - ium inc

こやま淳子

catchphrase - 現代を休む日 ※本文は伊藤総研担当