Weekend
WEEK END is a project launched in 2019 that was conceived together with various professionals, designers, and regional partners to reimagine a contemporary lifestyle in which "comfort" can be found. The idea of "comfort" encompasses product quality which we value highly, our thoughts for everyone who uses our products, as well as what we deem to be an essential way of life.
Goal & Objectives
01
イデオロギーからのブランド設計
02
Web, E-Commerceサイトの立ち上げ
03
キービジュアルの撮影
04
全体のPR戦略
Idea & Key insight
01
トレンドの表層的なデザインではなく、芯のあるロングライフデザインとは何かを追求
02
常に心がけてきた安心・安全なデザインとは何かを思索
03
安心を手に入れるためには、不安は取り除く必要があるが、不安は主観的構成のため自信では取り出せない。つまり安心を手に入れるためには、個人の心の在り方や視座を変容し、何事にも動じない心を手に入れるしかない。
04
心に余白を作ることで、真理を追求する時間を増やすことができるのではないのか。そのために必要な状態を「静謐さ」と定義し、その静謐さを体現するプロダクトを持って心の在り方を変容していこう
Information
Genki Imamura
Strategic planner
Ryosuke Tomita
Art director / Designer
Takako Nagai
Shooting Director
Keita Yamada
Programmer
Kenichi Aikawa
Photographer
Arina Nishi[Cake.]
Hair and make-up
Sekine Yu[FLOS]
Model