Less, but better

Dieter Rams

BEES&HONEY.inc

Menu

View More
Close
Return
©B&H ーBrand Design Group

Weekend

WEEK END is a project launched in 2019 that was conceived together with various professionals, designers, and regional partners to reimagine a contemporary lifestyle in which "comfort" can be found. The idea of "comfort" encompasses product quality which we value highly, our thoughts for everyone who uses our products, as well as what we deem to be an essential way of life.

About

Timeline

2019

Industry

Electronics

Location

Gifu, Japan

Goal & Objectives

01

イデオロギーからのブランド設計

02

Web, E-Commerceサイトの立ち上げ

03

キービジュアルの撮影

04

全体のPR戦略

Idea & Key insight

01

トレンドの表層的なデザインではなく、芯のあるロングライフデザインとは何かを追求

02

常に心がけてきた安心・安全なデザインとは何かを思索

03

安心を手に入れるためには、不安は取り除く必要があるが、不安は主観的構成のため自信では取り出せない。つまり安心を手に入れるためには、個人の心の在り方や視座を変容し、何事にも動じない心を手に入れるしかない。

04

心に余白を作ることで、真理を追求する時間を増やすことができるのではないのか。そのために必要な状態を「静謐さ」と定義し、その静謐さを体現するプロダクトを持って心の在り方を変容していこう

Information

Team

Genki Imamura

Strategic planner

Ryosuke Tomita

Art director / Designer

Takako Nagai

Shooting Director

Keita Yamada

Programmer

Kenichi Aikawa

Photographer

Arina Nishi[Cake.]

Hair and make-up

Sekine Yu[FLOS]

Model

Executions